Regn och lite regn till...

Jaha idag minsann blev det ingen strand, ingen pool och ingen sol:(! Jo förresten -solen tittade visst fram 10 min ikväll!! Men det var när jag höll på med mina förberedelser av "Halv 8 hos mig"!

Det började regna redan i morse, så vi tänkte att vi väntar med promenaden då... Men det blev värre o värre med regnet så efter frukost och ett par timmars avvaktande på att det skulle sluta regna så bestämde vi oss för shopping i Elche i stället! Skulle annars gått på marknad i Rojales(byn nedanför)...

Elche ligger ca 3 mil härifrån. Ett stort köpcenter åkte vi till med massa kul butiker! Blev lite shoppat både till mig o barnen... Barnbarnen hittade jag inget kul till så det fick vänta!
Vi hittade en bufferestaurang med en ENORM buffé- där fanns sååå mycket gott... Kostade 9,95 euro per person och då ingick ALLT(sallader, pastarätter- säkert minst 15 olika, pizza, dessert, dryck - även vin/öl, kaffe....)! Myyycket prisvärt och gott! Smakade för första gången i livet pizza med vit choklad och Oreokex!!! Märklig smakupplevelse...

Min halv åtta hos mig utmynnade i ;
Förrätt; rårakor m chilicreme o bacon
Varmrätt; kyckling à la crema m färgad pasta på toastbädd
Dessert; jordgubbsblixt på Spanskt vis!

Blev gott o det blev 10 poäng;)!!

Nu säger jag god natt!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0