Tack Blekingeflyg o Ă€lskade Susanne💖

I november eller nĂ„t sĂ„ vann min kĂ€ra dotter Susanne en resa av Blekingeflyg... Det var en resa tur o retur till UmeĂ„ inklusive en hotellövernattning ! Hennes "motivering" var att JAG skulle fĂ„ hĂ€lsa pĂ„ min gamla kompis Marike o hennes familj som bor i Dorotea ( ca 20 mil frĂ„n UmeĂ„)! Och - nu var helgen hĂ€r som vi lyckats fĂ„ ihop med allas tider!

Vi hade bokat natten mellan lördag o söndag i UmeĂ„ och sĂ„ la vi till en natt hos Marike m familj i Dorotea! Meja o Juno bokade vi till, kĂ€nde att jag visste att de gĂ€rna ville trĂ€ffa dem ocksĂ„ och det var ju Susanne med rĂ€tt sĂ€ker pĂ„đŸ’–!

I fredags Ă„kte vi - 6,45 skulle flyget gĂ„ frĂ„n Kallinge... Det blev lite sent pga att det var lite kallt o tog lite extra tid för motorerna att bli varma! Pga det sĂ„ blev det vĂ€ldigt tajt dĂ„ vi skulle byta flyg pĂ„ Bromma - vi sprang som tusan, dĂ„ vĂ„rt flyg landade 15 min innan nĂ€sta flyg skulle gĂ„- och dĂ„ skulle vi fram till gaten med... Men vi hann och kunde andas ut:)!

Framme i UmeĂ„ sĂ„ vĂ€ntade taxin pĂ„ oss, som skulle ta oss till busstationen ! DĂ€r hade vi till o med 15 min över efter att vi köpt biljett till bussen!

Bussen frĂ„n UmeĂ„ till Dorotea tog 3,5 timmar och det gick riktigt bra att Ă„ka! Juno somnade i mitt knĂ€ och sov i ca 2,5 timmar! Vi andra slumrade ocksĂ„ till mellan varven😊!

Peder hĂ€mtade oss vid bussen och sĂ„ var det bara nĂ„gra minuter tills vi var hos dem😀!! TĂ€nk - Ă€ntligen!!!! Det Ă€r nĂ„gra Ă„r sen vi sĂ„gs - sĂ„ det var SÅÅ otroligt kul att kunna hĂ€lsa pĂ„! BerĂ€ttar om dagarna imorgon - nu ska jag kolla klart pĂ„ filmen med "Clintan"!

TandlÀkare o underbart vintervÀder !

Denna dagen började med det som de flesta mĂ€nniskor Ă€lskar - nĂ€mligen ett tandlĂ€karbesök! Wii😝!
Ett hĂ„l som ska lagas, har varit början till  hĂ„l i flera Ă„r men nu hade det blivit lite större... Lika bra att ta det innan det blir ajaj... Sen ett besök hos tandhygienisten! Inte alls behagligt men man kĂ€nner sig alltid kliniskt ren i munnen efter...

Efter det var jag pĂ„ jobbet ett par timmar o stĂ€dade lite pĂ„ kontoret bland annat! Blev sĂ„ fint sĂ„:)!

PĂ„ hemvĂ€gen hĂ€mtade jag upp Susanbe, Meja o Juno vid skolan, dĂ„ de skulle följa med pĂ„ en liten skogsrunda med Disa! En ljuvligt hĂ€rlig runda blev det, Ă€ven om solen försvann!! Vindstilla o hĂ€rligt vitt i fint i spĂ„ret😍! Blev lite varm choklad-fika dĂ„ vi kom tillbaka!

IkvĂ€ll var det som alltid truppgymnastik med vĂ„ra underbara gymnaster!! De Ă€r verkligen duktiga och har blivit mer fokuserade pĂ„ det som de ska göra!! SĂ„ fina😍! Alltid pigga o glada!

SĂ„ var det ju handboll med - Sverige mot Spanien! En jĂ€ttekul match förutom en jĂ€kla massa straffavblĂ„sningar... 23-21 till Spanien men Sverige Ă€r trots det vidare i speletđŸ‘đŸ»đŸ‘đŸ»!!

Tack o Gonatt - tidig morgon imorrn... Först lite bilder frĂ„n dagen😀

Hot Stone massage och En man som heter Ove...

Det blev sovmorgon Ă€nda tills 9,28 idag - trodde knappt mina ögon dĂ„ jag kollade klockan! SĂ„ det var till att hoppa upp och sen gĂ„ o Ă€ta av den fina, goda frukostbuffĂ©n😋! VĂ€ldigt goda bröd o frallor var det, riktigt surdegs tror jag nog... Mycket annat gott ocksĂ„ - vi Ă„t sĂ„ vi höll oss mĂ€tta lĂ€nge😊! Efter frukost kollade vi lite slalom och sen tĂ€nkte vi Ă„ka till Maxi Ronneby pĂ„ lite studiebesök ( jag har inte varit dĂ€r pĂ„ mĂ„nga Ă„r...), innan vi skulle pĂ„ vĂ„ra massager..
Men dĂ„ jag checkat ut o kom ut till Henke vid bilen sĂ„ hade han dragit ut hundbur o allt ur bagagen o jag undrade sĂ„klart vad han pysslade med ?! Jo det var punktering pĂ„ ena bakdĂ€cket😱! SĂ„ han rotade fram det dĂ€r reparationsgrejset... Sprayade in "massa" för att tĂ€ta o sĂ„ luft... Det höll!! DĂ€remot struntade vi i studiebesöket, dĂ„ vi kĂ€nde att det var bĂ€st att köra sĂ„ lite som var nödvĂ€ndigt!
Vi gick in pĂ„ spaet och bytte om o sĂ„ satt vi dĂ€r o vĂ€ntade pĂ„ vĂ„r behandling! TrĂ€ffade Elina, som har jobbat hos oss😊!
Jag var dĂ„ pĂ„ Hot Stone massage- premiĂ€r för mig! Underbart hĂ€rligt, varmt o avkopplande- slumrade till flera ggr😮😀!! KĂ€nde mig som en ny mĂ€nniska sen! Det gjorde Henke med efter sin scrub o massageâœ‹đŸŒ!

Bilen eller rĂ€ttare sagt luften klarade sig hem ocksĂ„ - tack o lov!!

IkvĂ€ll har vi varit pĂ„ bio "En man som heter Ove" - helt underbar film med bĂ„de sorg o glĂ€dje! Och Rolf LassgĂ„rd - underbar skĂ„despelare!!!
PĂ„ vĂ€gen dit sĂ„ var vi uppom Helena o HĂ„kan för att gratta Helena som blev 60 i mĂ„ndags - hade hittat en perfekt present till henne 😊🎁!! Hon blev jĂ€tteglad o överraskad😼😘!
Nu kollar vi lite Hunger Games - första filmen.

MĂ„ vĂ€l o ta hand om er💖

Ronneby Brunn o Spa!

DĂ„ var det trettonafton och Henkes 45-Ă„rspresent skulle nyttjas! Jag o barnen gav honom Spa med övernattning o 3-rĂ€tters middag - han fyllde den 21/12 och dĂ„ Ă€r det alltid svĂ„rt för oss att fira😀!

Vi Ă„kte hemifrĂ„n vid 13,30 och pĂ„ vĂ€gen till Brunnen sĂ„ Ă„kte vi via "Contan" - alltsĂ„ konditori Continental, dĂ€r jag tĂ€nkte vi skulle köpa varsin semla! Brukade köpa fika dĂ€r "förr i vĂ€rlden" dĂ„ pappa o mamma hade affĂ€ren precis mittemot... AlltsĂ„ Fyrklövern😀!

TyvĂ€rr sĂ„ var semlorna slut, sĂ„ vi tog 2 andra o delade pĂ„ dĂ„ vi checkat in pĂ„ rummet😋!

Kollade sen pĂ„ lite sprint i Tour de Ski och det gick bĂ„de bra o dĂ„ligt för vĂ„ra svenska Ă„kaređŸ‘đŸ»đŸ˜ŠđŸ˜ą!!

Sen blev det bad, spa, bastu o avkoppling! Man blev lagom trött av det;)! För sĂ€kerhets skull sĂ„ tog jag sen 1/2 timme pĂ„ spikmattan med innan dusch o middag! I detta paket ingick Ă€ven en 3-rĂ€tters middag, sĂ„ vi begav oss till restaurangen!

Menyn lĂ€t god, fast jag Ă€r inte sĂ„ förtjust i gravad lax, sĂ„ jag bad att fĂ„ byta och skulle dĂ„ istĂ€llet fĂ„ nötpastrami med persiljesĂ„s. SĂ„Ă„Ă„Ă„ gott!! Maten som var flĂ€skfilĂ© med potatiskaka o örtsĂ„s ( jag gillar inte svamp heller...) var ocksĂ„ underbart god och Ă€ven desserten😋!!! 10 poĂ€ng av 10 - vi var vĂ€ldigt positivt överraskade bĂ„da tvĂ„âœ‹đŸŒ!! Fantastiskt trevlig servitris medâœ‹đŸŒđŸ‘đŸ»!!

Nu kollar jag ( för vilken gĂ„ng i ordningen vet jag inte...) pĂ„ Notting Hill och Henke sover som en sten - det tar pĂ„ krafterna att vara 45😂😂😂!! Denna filmen Ă€r ju bara helt underbar - spelar ingen roll hur mĂ„nga ggr man ser den😍!

Imorgon blir det frukost och lite bad innan vĂ„ra spa-behandlingar kl 12! Sen raka vĂ€gen hem😼!

Godnatt
 " When you say nothing at all"đŸŽ¶đŸŽ¶

Truppledarmöte med god nyttig fika😀

Idag var det dags för möte med Truppledarna - mötet var hemma hos oss! Hampus jobbade o kunde inte vara med o Henke "rymde hemifrĂ„n" ... Jag bakade nyttiga scones och Evelina bakade nyttig kladdkaka - bĂ„da vĂ€ldigt lĂ€ttbakade och goda - premiĂ€r för bĂ„da recepten😊! IstĂ€llet för grĂ€dde ( som jag glömt köpa) sĂ„ vispade vi kesella med vaniljpulver i och sĂ„ hallon vid sidan om för den som ville ha det!

Mötet gick bra o vi fick mycket fixat😊!

För övrigt idag sĂ„ har det varit stĂ€d o plock... Upp med julsakerna pĂ„ vinden och lite sĂ„nt!

IgĂ„r em var vi bjudna pĂ„ middag hos mamma o pappa. Det blev supergod mat; kalkonfilĂ©, hasselbackspotatis och sĂ„s o lite grönsaker! Mmmm vad gott!! Sen hade hon gjort nĂ„n god hallonmousse till dessert!! MĂ€tta o glada😋😀!

Imorgon Ă€r det visst mĂ„ndag igen - eller torsdag... Eller ... Lite förvirrad Ă€r man om dagarna! Jag vet i alla fall att jag ska jobbaâœ‹đŸŒ!!

God fortsÀttning :)

2016 Àr hÀr ...

Jisses vad 2015 sprang ivĂ€g snabbt... Hoppas att detta kommande Ă„r kommer att gĂ„ liite saktare!!
Har börjat denna första dag med att ta det ganska lugnt - förutom ett spinningpass pĂ„ Friskis & Svettis - jag fick ett halvĂ„rskort dĂ€r i julklapp av min snĂ€lla man! Det var 55 min pulspass och det var Cissi som hade passet! HĂ€rligt men lite jobbigt ... Men jag lĂ€r behöva nĂ„gra sĂ„na pass om jag ska klara av VĂ€tternrundan...

Imorgon Ă€r det inventering sĂ„ det blir en tidig lördagmorgon. Ska kolla klart pĂ„ Agnetas NyĂ„rskarameller nu och sen blir det nog sĂ€ngen 😮😮!