Jisses vilken pingstafton:)!!!

Detta är ju helt overkligt vad varmt det ÄR!!! Man vill ju bara vara ute, men nu fick jag faktiskt ta en paus från solen (hur länge sedan är det senast...) och då tänkte jag passa på att skriva lite i bloggen:)!!Vaknade rätt tidigt idag - just av solen faktiskt:)! Det är ju såå härligt att vakna innan klockan ringer... Barnen vaknade med rätt tidigt - lite "resfeber" kanske...

Det blev ägg o havregrynsgröt till frukost - jag behövde ju ladda inför att springa hem från stan...

Vinkade av barnen 9.38, kändes lite konstigt att se dem åka iväg...Evelina såg väldigt nervös ut... Men jag ringde dem sen efter halva vägen o det gick bara bra:)!! Så nu är de hos farmor o farfar och blir ompysslade tills vi kommer ...

Jag får nog säga att löpningen (och även en del gång...var ju varmt redan då och jag vågade inte ta ut mig föör mycket) gick bra!! Det tog 1.40 - ca 1.4 mil och det är jag rätt nöjd med! Man har ju inte såå mycket krafter så tidigt på morgonen heller - i alla fall inte jag! Men som sagt...kändes bra!! Stretchade lite och så åkte gräsklipparen fram - det växer det där gräset!! Efter det kan jag säga att jag var TRÖTT!!! Duschade och stekte sen kesoplättar och åt med lite hallon - mums vad gott!! Blev även lite av gårdagens sallad o tzatsiki - det fick bli förrätt:)!! Så jag känner mig nöjd med dagen!!

Hade tänkt åka in till stan för att ev köpa en klänning som jag fastnade för häromdagen - kändes som om jag kunde unna mig den nu:)!! Men... då solen kom fram så orkade jag inte utan ville hellre njuta i solstolen - klänningen finns kanske kvar i veckan - annars var det väl inte meningen att jag skulle ha den;)!!

Nu ska jag gå o hämta vattenkannan o vattna lite i växthuset på mina potatisplantor:))! Får väl se om vi får egen potatis klar till midsommar?!! Växer gör de ialla fall:))...

Ikväll ska vi umgås med våra vänner Mats o Britt-Marie och Kerstin o Hans och jag är rätt säker på att det kommer att bli en trevlig kväll!!!

Ha en fortsatt trevlig pingstafton mina vänner!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0