SOMMAREN är varm!!!

Dax att uppdatera bloggen , det här är ju slappt av mig!! Tänkte vara ordentlig nu och blogga inför mitt kommande Stockholm marathon 2011, som jag alldeles självmant anmält mig till:)!! Men nu tillbaka till vad som hänt här på senaste tiden... Sommaren ja -


...visst är det häärligt samtidigt som det är lite jobbigt för kroppen...Den är inte gjord för denna värme riktigt!! Visst - nu på kvällen är det såå skönt att sitta ute, det är man ju inte van vid i vårt land!! Till och med myggorna har gett upp nu - har inte känt av dem på i alla fall en vecka - peppar, peppar...:)!!

Ikväll har vi varit på Lisas Sjökrog och ätit, tillsammans med mamma, pappa och broder Stiffe:)!! Underbart att sitta där nere mitt i hamnen och njuta av god mat, samtidigt som man kan kolla alla båtar - allt från små söta motorbåtar till Polenfärjan:). Riktigt good mat var det: Toast skagen först och sen grillburgare av kalv med chiliaioli och hemgjord pommes:)!! Mmmmm!! Blev så jäkla mätt bara, hade gott kunnat hoppa över förrätten - lätt att säga efter... Lite bilder från kvällen:)!!


                   


                     


Igår blev det en tur till Saltö för att bada lite efter att ha jobbat på dagen!! Inte så varmt inne på jobbet, men ute och hemma - puh!! Skönt att svalka av sig:)!!

I förrgår blev det Saltö, men då lite längre tid, då det inte var jobb o så först!! Såå härligt, blev många bad!! Mamma och pappa bjöd på GOD sallad och fika innan vi åkte hem, så det behövde man inte laga till:)!! TACK!!

       


Dagen före det - alltså lördagen - så blev det först ett besök hos Linda på Nail Me och som vanligt så blev jag såå nöjd:)!! En såå snygg glitterlack blev det!! Och några hjärtan....



Efter det så blev kylväskan packad för att åka till Torkö, där jag inte varit på minst 20 år tror jag:)!! Det är ett gammalt stenbrott med ca 20 meter vattendjup, helt underbart vatten och inte så mycket folk:)!! Det blev 3-4 timmar där sen hem och ta det lugnt inne i svalkan trodde man.... Men VARMT var det inne med... Jaja - kvällen skulle vi i alla fall tillbringa hos Hans och Kerstin tillsammans med våra andra vänner Mats o Britt-Marie!! En mycket trevlig kväll, med god mat, dryck, kubb (tyvärr så vann männen) och så spelade vi "Allsång på Skansen" - tyvärr vann de där med men det var bara TUR;)!! Kul var det i alla fall:)!!

Cyklade hem vid halv ett och då var det nästan lite svalt... men ´å andra sidan cyklade jag i bara linne o kjol:).

        

TORKÖ!!




I fredags lämnade vi barnen i Skåne - de ska tillbringa denna veckan hos farmor o farfar:)!! Brukar vara där en vecka varje sommar!! Då vi lämnade dem var det även kalas för Amanda o Matilda som fyllde år!! Så det blev gott frillat där och good schwarzwaldtårta:)!! Var hemma igen strax före tolvslaget!! 

Eftersom barnen skulle vara borta så länge så blev det lite extra mys på torsdagskvällen - var på Dragsö och åt och även Susanne med familj var med:)! Gott vitlöksbröd o tzatsiki till förrätt och sen hamburgare.... Helt okay!!

Fatta att man sitter UTE och skriver detta - klockan är 22.13 och det är över 22 grader:)!! Kvällarna är ju härliga nu!!! Får passa på att njuta av dem!!

Nej mina vänner - dags att sova snart om man ska orka upp i morgon bitti igen... Lite fler bilder innan stängningen;)!! På återhörande:)!!

       

    Kusinernas söta rottweilervalp!!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0