Oj då!!

Ja hur gick det egentligen med den där skärpningen?! Nu har det ju gått ett tag igen...:(

Så - God Fortsättning i alla fall!! Tänk att ett nytt år redan är här - 2009 försvann verkligen fort som 17!! Det sägs ju att då man får barnbarn så går tiden ännu fortare... det stämmer, men om DET är anledningen vet jag inte! Tiden får allt lov att gå LITE saktare för min skull, man hinner ju inte med i klockans nuvarande tempo...

Där finns ju inte mycket att göra åt det i alla fall men önska kan man i alla fall:)!!

Julen var mycket trevlig - firade den på "gammalt" vis med "hela släkten" och det var SÅÅ kul o mysigt!! Vi var hemma hos Peter (min äldre av mina 2 småbröder) med familj i Vedeby! Åkte dit efter Kalla Anka, som jag såg i stort sett hela i år!! Det blev mat (julmat så´klart) och sen efter en stund kom tomten! Det var ju lilla Mejas första jul och hon var för liten för att bli rädd för tomten:)! Hon slog honom i stället rätt på näsan - haha!!  Det blev en hel del paketer till alla, mest till barnen förstås!! Så kul att se all förväntan o glädje i allas ögon:)! Alla blev så glada o nöjda för sina paket! Kaffe med kaka blev det före hemfärden! Senare så kom Susanne, Mattias o Meja hem till oss också, då vi inte drog med de stora paketerna till Peters. Så de fick de öppna här och de blev såå glada för bilbarnstol och wii-spel!! Såå förvånad framför allt Susanne blev...

Nu sitter jag här den 2e januari och skriver. Henke har just åkt iväg på "hemligt äventyr" tillsammans med Pär och Stiffe (hans svågrar), barnen spelar spel och jag tänkte scanna in lite bilder till! Har hållt på i flera dagar nu att scanna in gamla skolfoton o dyl, så att vi ska ha det i datorn med, ska senare göra varsin skiva med gamla kort till barnen! Det är ganska tidsödande, men SÅÅ skönt det ska bli då det är klart!! Gick en 4.4 km runda med innan. Gäller att ligga i nu, då man den 12e juni ska springa Broloppet över Öresundabron - fick det av min man i julklapp:)! Lite kallt att springa ute nu bara... Får försöka ta lite på löpband sen med och varva med.

Senare ska jag o barnen ha lite spelkväll, spela lite wii fit och sånt! Ha det fortsatt trevligt, så ska vi se om skärpningen funkar bättre nu...

God fortsättning!!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0