22 mqj 2009

Idag har vi haft en mysig dag tillsammans, Hampus, Evelina och jag!! Vi funderade i morse om vi skulle åka till Barnens Gård eller ett besök till Kosta. Det blev Kosta som vann, då regnet hängde i luften och det var ganska blåsigt o svalt!! Barnen bestämde och så gav vi oss av vid kvart över 10, efter en ganska lugn morgon! Det blev lite tjurigt hos Evelina då hon hörde att det skulle ta ca 1 timme till Kosta, men det försvann snart och på hemvägen så sa hon: mamma - det var VERKLIGEN värt 1 timmes bilresa...härligt!!

Väl i Kosta så började vi med ett besök inne i glashyttan, så de (och jag förstås) fick se då de gjorde glas - i detta fall en vas! Så häftigt att se och man kan ju förstå att varorna kostar!! Vi gick sen in en runda i Kostas butik och kollade lite! Medan jag gick med en påse till bilen så tog Hampus lotter och blev såå glad då han vann! En liten skål blev det -så fin!!

Det blev sen lunch inne i "Outlet én" och då tog vi kycklingbröst med ris/potatisgratäng och currysås! Men currysåsen var inget vidare.. Åt i alla fall det andra!!

Sen gick vi till skoaffären och det blev skolavslutningsskor till dem båda, badtofflor till Hampus och ett par ecco sandaler till mig själv... såå sköna!! Barnen lekta sen på Andys lekland medan jag gick o kollade lite på kläderna.. Köpte ett par små kläder och några boxerkalsingar till Henke!!  Vi tog sen lite fika - kaffe till mig o dricka o glass till barnen! Ett besök i godisaffären blev det innan vi åkte hemåt igen!

Det blev förresten ett besök i den stora Orrefors-butiken med och jag köpte lite glas o assietter som jag tänkte ha i uterummet. Lite annat med som det var utförsäljning på!! SÅÅ mycket det fanns där!!

Det blev varma mackor ikväll och sen gav sig Evelina ner till Emelie, hon skulle sova över där!! Sprang en 4,5 km runda med innan maten och det gick väl GANSKA bra!! 

Nu blir det snart till att sussa!! Good night!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0