Nehej minsann...

Nu ska jag allt ta o skärpa till mig o skriva här - det finns ju massor att vädra mellan varven o det är rätt kul att själv gå tillbaka sen o kolla vad man hittat på:)!

Idag ska vi på 40- årsfest - syrran har otroligt nog också nu uppnått denna ålder... Jag blir ganska rädd emellanåt när jag inser att tiden går fortare o fortare!! Det är ganska liten tid vi har på vår jord och det gäller att ta vara på vår tid - njuta och ta dagen som den kommer! Ibland kan jag bli irriterad när en del redan på måndagen säger " ååh, kan det inte vara fredag snart"?!! Va fasen - det är ju bara måndag o fredag heela tiden - de andra dagarna bara går upp i rök... Jag försöker verkligen att ta en dag/ vecka i taget o längtar inte ens till semestern... Visst - det ska bli skönt med semester men när den väl kommer så går ju den med så fort!! Så njut av en dag i sänder så kaanske tiden känns liite längre!
Var o hälsade på min morfar igår - han bor numera på Elineberg här i Rödeby - ett " servicehem" för de äldre! Han har tyvärr fått så svårt att komma ihåg saker men igår var det helt underbart då Hamboringen var där o dansade... Han kände igen dem allihopa så gott som och skojade friskt med dem:)! Han har själv varit aktiv i Hamboringen i många år! Då sista dansen var igång så viftade han på en av sköterskorna o ville upp o dansa han med! Hjärnan ville mer än benen men det blev några steg och han såg lycklig ut!!! Det värmer så i hjärtat då man förstår hur detta lilla gör honom såå gott! Visst - han kommer väl inte ihåg det idag men alla andra gör ju det och det är en härlig känsla!!


Kommentarer
Postat av: Sussi - Livet i söder!

Åh, vad jag ryser :)

2013-06-29 @ 20:14:53
URL: http://sussey.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0