Nu är det september och vet ni vad ?!

Nu är det verkligen så att jag VILL komma igång o skriva lite här - regelbundet menar jag och då förstås mer regelbundet än tidigare! Kan ju va otroligt kul att läsa själv om inte annat;)!!
 
Det är onsdag idag och jag är LEDIG!! Ja från jobbet... Men faktiskt nästan hemifrån med:)! Klarade av så mycket i helgen med min duktiga Evelina så det är faktiskt bara lite tvätt att ta hand om idag och det bästa av allt är ju då att det ser ut att bli torkväder - WII!!!!
 
I måndags, alltså i förrgår, så var vi ett gäng från jobbet som startade upp ett "kom-igång-med-kost-o-motion" program!! Det var inte vi som drog igång det alltså, men vi är deltagare! Det var Anna från Welliwate och Miro Zalar som hade hand om detta tillsammans med Friskis o Svettis som samarbetspartner:)! Detta var väldigt intressant och roligt!! Har BARA hört positivt från de andra som var med!! Vad gjorde vi?!
 
Jo, först av allt så "scannade" de av kroppen och gjorde en mätning av muskler, fett, proteiner och allt sånt! Man fick då även se hur mycket man "bör" väga med kroppens sammansättning och då går man inte på BMI utan på hur mycket muskler kroppen har och sådär... Och vet ni vad - jag var alldeles FULL AV MUSKLER och hade inget fett alls;)!! Haha - mig lurar jag inte!! Detta var himla intressant och dessutom glädjande för mig, då jag inte "behöver" gå ner till 70 kg som BMI visar utan faktiskt till 73,2! Så jag har 3 kg mindre att bli av med:)!! Detta var ändå ett intressant papper vi fick och om 10 veckor ska vi göra om samma test och då VILL man ju verkligen att det ska se helt annorlunda ut!!
 
Sen blev det en väldigt intressant föreläsning av Mira Zalar och man kände igen sig i det mesta som han sa! Det fanns många små tips i hur man ska komma igång på ett bra sätt och ganska enkla små saker!
 
Efter detta blev det så dags för Miros "uppvärmningsprogram"! Jo det hette faktiskt så, men efter detta 30 minuter långa programmet så var vi alla mer döda än levande;)! Men vad KUUL det var! Efter uppvärmningen så var det BIP-test och det var kul men jobbigt! JAg kom upp på Nivå 4,6 nu och minsann har jag som MÅL stt klara i alla fall till nivå 6 vid nästa tillfälle, bättre att ha ett rimligt mål än att jag säger att jag ska klara nivå 10;)
 
Lite sammankoppling på det sen och så fick man gå o duscha:)!! En härlig eftermiddag med ett härligt gäng och såå kul att det var så många som hängde på i detta - 17 stycken (2 var sjuka så annars 19)!
 
Vi har som morot att förbättra våra resultat med 10 % och då blir vi alla bjudna på en middag sen när vi e "klara"! Det finns även en pulsklocka o ett gå-band att tävla om, så nog 17 kommer jag att ligga i - pulsklockan VILL JAG Ha!!! Måste ha nåt att sträva efter:)!! Såå nu vet ni lite om detta projekt! Fortsättning kommer att följa!
 
Nu ska jag fortsätta min lediga dag!! Kramar till er!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0