Fredag :)

Jaha mina vänner - då var det fredag ....igen får man säga!! Jisses vad det är fredag o måndag hela tiden. Deet går lika fort fast det är 2011 nu:)!

Igår var det ju 13-dagen och jag började med att jobba en stund på morgonen! Fick en hel del gjort och det känns ju alltid trevligt! Resten av dagen gick till att göra lite av varje och ingenting!! Fortsatte att plocka undan o packa ner julen - även gardiner o allt! Bar även upp det mesta på vinden - bara lite kvar som Henke "får" hjälpa mig med! Det var ett jäkla snöoväder med storm o allt på förmiddagen! Det avtog senare! Tack o lov!

Isabelle (min brorsdotter) och hennes pojkvän Micke var här och hälsade på en stund o vi fikade lussekatter o pepparkaksmuffins! Det var mycket för att träffa lilla Disa som de kom och även de tyckte att hon var såå söt!!

På kvällen satt vi o tog lite mys vid tv´n, såg på Göta Kanal 3 - har ju sett den förr men den är kul för det! Kul då man kan se ihop med barnen o skratta ihop:)!!

Idag jobbade jag mellan ca 8 och 12! Väckte Hampus innan jag åkte, mest så att han inte skulle sova superhårt OM Disa vaknade - då är det ut o kissa som gäller direkt... Ingen lek det här att få djur rumsrena....Men hon e duktig på dagarna... det är nätterna som kan va lite kiss på golvet! Så - golvtvättning varje kväll blir det - vill ha det rent fast vi har en liten vovve;)!!

Idag har insidorna på fönstren blivit putsade och "nya" gardiner blivit upphängda - såå fint i fönstren nu! Evelina var så duktig och strök alla panellängderna till vardagsrummet! Duktig tjej jag har:)!!

Blivit riktigt fredgsstädat med - har bara lite kvar i köket!! Det tar vi i morgon och så en sväng till Bubbetorp o en sväng till stan!

Disa är en riktig liten sömntuta . sover som en stock mesta tiden av dagen!! Har sina favoritställen innanför dörren, i sin korg och idag blev det även precis vid diskbänksskåpet! Kul att se alla konstiga sovställningar!!

Nu ska jag snart kolla Let´s Dance som drar igång idag!! Spännande att se vilka som är med - vet bara några stycken - har inte lagt ner nån energi på att kolla upp det heller;)!!

Såå HA EN TREVLIG FREDAGKVÄLL!!!////Helen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0