Oj vad tiden går fort!! 27e aug.

Redan snart en vecka sedan jag skrev sist!! Vart tar dagarna vägen?!

Idag är Meja 5 veckor - känns som om hon kom "igår"!! Idag fick jag ett riktigt LÅÅNGT leende av henne och man kan ju inte annat än smälta! Hon är såå himla söt så man kan kolla ihjäl sig bara...man känner sig fullt normal då man bara kan sitta och titta och le för sig själv i flera timmar!! Underbart!! Är SÅÅÅ glad att de bor så nära och att vi träffas så mycket - love them so much!! Mina andra barn också NATURLGTVIS!!! De har nu redan gått 4 dagar i skolan och är tröttare på kvällarna...och mornarna...

I helgen hade barnen sin långt planerade "cirkus blue vllage" här på vår uteplats!! Det var en lagom stor publik, som i pausen blev bjuden på blåbärspaj, kolakakor o kaffe! Helena o Håkan Grahn, Fam Steen, Koski-Vähälä´s, Welanders och så Susanne m fam var några av dem som var här... Barnen blev såå förvånade o glada då Helena o Håkan tackade dem med varsin fin mugg med kungligt godis i!!! De var riktigt duktiga!! Barnen alltså...

Denna vecka har bara flutit på! Måndagen var det jobb till 15 och efter det blev det en promenad med Susanne o Meja här i Rödeby. Pannkakor till mat och sedan var det körens "premiär" för höstterminen! Det var kul att komma igång igen med det och vi fick många nya sånger som var fina!

Tisdag var det jobb och så hade Evelina konståkning - Henke "tog" detta då det inte blev brottning för Hampus (förkyld). Jag passade på att stryka undan tvätten - stod på uteplatsen och gjorde det och att det kan vara såå mycket roligare att stå ute!! Tanken var att jag skulle ut på lång promenad efter det, men Henke fick ge sig till maxi där en frys läckte gas... Kom inte hem förrän 23.

Onsdag var igår och då var man ledig!! Började dagen med att handla direkt då jag lämnat barnen. Plockade in detta, städade undan (hade inte hunnit bli så mycket) lite och åkte sen upp till Susanne och vi tog Meja med ut på promenad!! Ca 1 timme blev det! Lagom att jag hann att hämta Evelina då hon slutade 13,20. Blev lite slappande i solen sen - underbart väder med SOOL!!!  Vid halv fem var det dags för Evelina att börja truppgympan - som hon längtat efter sen flera år tillbaka! Hon älskade det verkligen och det är ju kul! Perfekt kombination med trupp o konståkning!! Blir måndag o onsdag gympa och tisdag torsdag konståkning - skönt att klara oss utan helgträning!!

Idag var det jobb och det var rätt mycket på jobbet!! Susanne var på jobbet då jag skulle sluta, så det blev lite prat, sen åkte hon med hit en sväng! Och "fisen" med förstås! Fisen ja... Skulle byta på henne innan då hon bajsat och när vi luftade stjärten och pratade lite så ... oj då kom det kiss o mer bajs... Så det blev en liten renbäddning kan man säga!!  Men vad gör väl det?! 

I helgen är det tjejmilen i Stockholm! Ska bli spännande att se om man klarar av detta! Blev ju lite "väggen" med min löpträning, började nog för tufft... Men - jag ska göra mitt bästa - ger ju inte upp såå lätt! Mamma, syrran o svägerskan åker med och vi ska ha en trevlig helg hoppas vi!

På måndag sen är det dags - mitt nya liv tar fart!! Kl 9.15 ska jag vara hos Annika på Xtravaganza och göra min kroppsmätning! Sen är det soppor som gäller fram till dagen innan dopet! Sen blir det "vanlig mat" tills Cypernresan är över och då ser vi om det blir fler "soppveckor" eller hur det ligger till!! Snälla alla - håll tummarna för att detta ska gå bra! Tror verkligen på det och känner mig enormt motiverad så... nu gäller det!! Ska försöka blogga om det så kan ni följa mina humörsvängningar;) .. För Therese som undrade var detta ska öppna så är det på Rosenholm - helt perfekt för mig då Evelina ska träna där 3 dagar i veckan!! Bra att kunna kombinera så man inte behöver träna EFTER barnens aktiviteter... Man är ju rädd om den fria tiden!

I morgon ska jag o Susanne iväg till blomsterlandet och Rusta och kolla in lite blommor och sånt! Sen blir det flyget kl 16.30!! Så... Ha en härlig helg alla mina vänner ! God natt!!

Kommentarer
Postat av: Sussi

Håller alla tummar jag har :)

2009-08-28 @ 09:28:21
URL: http://sussey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0