16e augusti 2009

Jaha idag är det 13 år sedan vi förlovade oss!! Jisses vad många år... Tiden har gått såå fort! Nästa söndag har vi 12-årig bröllopsdag, så det blir mycket jubileum nu;)... Vi brukar inte fira förlovningsdagen så mycket eftersom vi har bröllopsdagen så nära inpå...

Igår hade vi personalfest på kvällen och tidigare på dagen så var det kappseglingstävlingar mellan olika företag i Karlskrona. Vi på Maxi hade 7 lag! Ett av våra lag gick till final; Denise, Sara och Sofia. De vann!!! Så himla spännande var det att stå och kolla i det jäkla regnet... Som pris fick de från "sailet" två biljetter var till Lars Winnerbäck, som kommer till Telenor Arena i november. Från Maxi fick de 1000 kr var i kontanter och jag tror nog att de var helnöjda med sin insats!!!

Personalfesten blev väldigt lyckad även i år! Vi möttes upp utanför Nivå och gick gemensamt ner till sailet, där vi skulle ha festen i ett tält där! Välkomstdrink, Buffé med kyckling, strömming m skagenfyllning, fläskfilé (som jag missade?...), potatisgratäng och gott hembakat bröd + lite smått annat... Kaffe och morotskaka från maxibageriet till dessert och det var STORA bitar kaka!! Gott!!!

Underhållningen stod Jens Sporron för, som är helt otroligt duktig både på keyboarden och sången!!! Staffan Hellstrand gjorde ett gästspel med sin "Lilla fågel blå" och sen var det en kille som körde en musik quizz tävling, som var trevlig!!! Alla var på ett otroligt trevligt o glatt humör, så det blev verkligen lyckat!! Peter o Pella blev firade med, som blivit 40 resp 30 år!!!

Vi var hemma här vid halv ett, så det var rätt lagom tid för att orka leva vidare livet idag;)... Lilla Meja var förresten med också och hon sov hos mig säkert i 2 timmar!! Med min tumme i örat!! Det var rätt hög ljudnivå ju, men hon stördes inte som det verkade, så tummen var nog effektiv;)!!! Lilla fisen...

Idag har jag varit rätt duktig ute i trädgården om jag får säga det själv!! Rensat rabatten (min låånga rabatt!), nypit av alla vissna blommor från Rhododendronbuskarna, rensat längs med huset, så vi kan få dit stenläggningen snart, räfsat lite och fixat!! Tvättat, plockat in tvätt och småplockat!! Härligt att ha en dag att bara vara hemma!!

Nu blir det lite koll på friidrotten, kul att se Rödebyfolk i VM!!  Sen är det ju final i 100 meter ikväll med!!

God natt alla där ute!!!  Bilder kommer senare från festen!!

Kommentarer
Postat av: Sussi

haha mattias missade oxå fläskfilén ;)

2009-08-17 @ 10:35:12
URL: http://sussey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0