Dag 2:)!!

Hej igen:)!! Jaha då har vi dag 2 avklarad, i alla fall i det närmsta - det kan ju finnas de som äter/tränar så här sent med!!

Dagen har känts bra, men jag kände mig lite lat i morse... Ställde klockan på 5.50 för att känna efter om jag var så pigg att jag orkade ta träningen direkt på morgonen. Men - det var jag visst INTE!! Jag ställde fram klockan en timme, då var jag tvungen att gå upp för barnen skulle ju upp o ha frukost o sådär!!

Frukost blev 2 kokta ägg (utan gulor förstås) och naturell yoghurt med mixade hallon i och så Gott Liv-muslin---Jisses vilken TID det tar att äta den, det går liksom inte att bara "slänga i sig" utan du måste verkligen TUGGA!!! Men den är god så det är inget stort problem!!

Detta är ju min Fitnessfights blogg, så jag hoppar över det andra som inte har med maten o träningen att göra - det hittar ni i så fall i andra bloggen - http://ladusvalan.blogg.se

Efter att jag varit hos frisören så bytte jag genast om och gick ut i mitt fina nymålade garage och satte igång träningspasset:))!! Mannen hade fixat till så att jag även kunde cykla som cardio, vi har ingen motionscykel, men en "ställning" som man spänner fast bakdäcket i och så cyklar man på sin vanliga cykel! Perfekt, då jag har lite ont i min fot och inte vill överanstränga den nu... Så - det blev cykel och "orbitrek" som pulsträning!! Styrkeövningarna gick ganska bra, men plankan är jag lite dålig på - klarar ca 45 sek sen måste jag sätta ner knäna:(! Får se om 3 veckor sådär, då borde man klara det!! Den övningen efter plankan som e jobbbigast - tycker jag- är den där man ligger på rygg, har knäna i 90 graders vinkel och nåt mellan knäna och så pendlar man mot magen o tillbaka - SHIT vad hela kroppen skakar då jag gör den!!!

Igår tog passet 55 min och jag förbrände 386 kcal... Tänkte att då får jag ta i lite mer idag och få upp tiden till en timme, men nu hade jag lärt mig övningarna och tog mindre "paus" mellan de olika och då blev det bara 51 min idag - men jag förbrände 396 kcal.... Så jag har tagit i mer, men får nog dra ut ännu mer i övningarna! Sen tog jag en halvtimmes promenad med hunden då jag ändå hade pulsen uppe, så det blev i alla fall mer än en timme!!

Det blev sen gräsklippning också idag - drygt en timme och man kan väl kalla det styrketräning då man ligger på huk under fruktträden och plockar upp all fallfrukt, jag blev i alla fall GENOMSVETTIG!!!

Lunch blev lax, bulgur, broccoli från igår (smidigt att göra extra till lunchen dan efter) och sallad!!

Middag var ryggbiff, fullkornsbulgur, tzatsiki på kesella, sallad o broccoli!! Festade till det med vatten att dricka;)!!

Har suttit o kollat på Jarkkos mellanmålstips på Youtube och blev glad att det fanns lite alternativ...JAg är inte jätteförtjust i kesella så som det är bara men det funkar bra att mixa i lite frysta hallon t.ex. Men man e ju rädd att man ska tröttna på det! Så - nu blev det en massa mer att variera med!! Härligt!!

Annars är maten verkligen nåt som jag tycker funkar bra - tidigt att säga dag 2 kanske!! Känns som att jag skulle kunna äta såhär i fortsättningen med sen, men kanske byta ut lite på frukosten mot tex gröt eller så!! Annars gillar jag upplägget och framför allt att man får äta ris, pasta o sånt - för helt GI har jag svårt att klara av!! Jaha då ska jag lägga upp lite bilder från dagens mat:)!! Kör hårt på dag 3 ni andra som är med!! Alla andra - tack för att ni kollar in och kör hårt ni med;`))

      

     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0