Sjuka barn::(!

Ja jättesjuka är de inte - ont i halsen och huvet med mellan varven! Så svårt det där och veta om de ska vara hemma eller gå i skolan... Nu slapp jag att ta beslutet idag, då det alltid är Henke som lämnar på tisdagarna. De blev i alla fall hemma och har i stort sett bara vilat (en hel del TV blir det ju då...) - tror nog ändå att det är bra att vara hemma i "början" så kanske det går över fortare.. Som sagt.. svårt att veta... Själv är jag lite på väg att bli lite sjuk fortfarande, men det vill liksom inte krypa fram! Det gör ju inget om det inte kommer att bli nåt men OM det ska bryta ut så vill jag hellre att det gör det NU!! Bara drygt annars...

Blev så jäkla sugen på att baka innan, då en kompis skrev att det luktade nybakat!! Åkte ner till affären och köpte jäst och sålde tydligen också baklusten där?! Var inte alls sugen på att baka längre då jag kom hem! Skulle ha bakat kanel/kardemummabullar, men vi får se i morgon! Tar det kanske direkt på morgonen innan jag hinner känna efter;)!

Var idag äntligen inom möbelaffären och köpte tak- och fönsterlampor. Blev sen lite velig (brukar jag aldrig bli annars) om vi verkligen skulle ha svart - det fanns i beige med såg jag och tänkte att det skulle vara snyggt att bryta av det mörka lite! Frågade Henke då han kom hem och då tyckte han med beige! Så jag åker och byter den i morgon... Tror att det blir bra - allt kan ju inte vara mörkt! De jag köpte nu var i svart....

Det har varit 2 dagar med delvis soppor nu - tänkte att jag ville komma in i bra vanor igen och framför allt behöver jag inspiration att laga mat!!! Känner mig såå trött på matlagning och tycker att vi har "samma mat" hela tiden! Man behöver variation och inspiration! Lagade stooor portion lasagne ikväll och vitkålsallad och även lasagnette (Hampus önskan) så nu blev det lite portioner till frysen! Men jag måste sätta mig och göra matsedel!!! Ska kolla i morgon då jag är ledig! Sugen på att leta fram lite "gamla" recept! Så ni får väl se imorgon om jag har skött mig...

Nej, får se vad jag ska hitta på resten av kvällen - göra sit-ups kanske! Ja inte hela kvällen;)

Kraam på er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0