Lördag:) en härlig dag!!

Vilken faktiskt härlig dag det varit!!

Började dagen med att stiga upp - så börjar de allra flesta dagar i mitt liv:)! Det blev sen lite ägg till frukost och ett äpple och grönt! Efter frukosten tog jag Hampus med mig till Maxi och handlade - blev ett rejält lass för hela 2200 kronor - vete fasen vad vi handlade... Det blev en hel del kött, fryst och sånt - var rätt utplockat här... Har ju inte tänkt på vad det funnits nu, då jag inte ätit och så! Men... nu har vi välfyllt igen! Var och lämnade av några "Herman" på vägen med...

Då vi kom hem fixade jag till i köksskåpen lite - hade köpt nya kaffe/temuggar på heminredningspartyt som skulle möbleras in och så bestämde vi att vi skulle ta ut "Gröna Anna"servisen i köket och använda den, i stället för att bara ha den stående med den andra finservisen! Så - där hade jag att göra en stund!!

Det blev lunch innan skåpsmöbleringen med - makrill, clementin var "huvudingredienserna". Bakade även ut en Herman och faktiskt senare provade en bit - jäklar vad den var god!!

Det regnade som bara den mesta delen av dagen och jag hade ju tänkt springa.... Jaja - skit i regnet och spring ändå tänkte jag och så blev det!! Och ... det gick så bra!! Orkade springa hela östran rundan och det kändes att man är 10 kg lättare!! BLÖT var man ialla fall då man kom hem - men det var faktiskt härligt trots allt!!

Middagen idag blev tacos och det var GOTT!! Även utan bröd - för det tog jag inte!! Grönsaker och färs och ett par chips ... Tyckte jag var värd det efter löpningen...

Har ikväll suttit lite och "scrappat" - tänkte att jag skulle få lite erfarenhet så att man kan göra lite fina böcker! Har gått med i Karin Mannerståls klubb och tänkte i alla fall ge det lite tid. Man lägger tid på så mycket onödigt, så nu ska jag göra lite mer sånt som jag vill... Är rätt nöjd hittills:)!!

Meja kom förbi en snabb sväng (Susanne o Mattias med så´klart) på vägen till deras "kvällsaktivitet". Hon var sååå söt i sin nya mössa:):

 

Eller hur?!



Evelina ville testa att rulla upp sitt hår på Papiljotter, så det gjorde vi... Så här fin blev hon::




Glöm nu inte att ställa om klockan i natt!!! God natt...



Kommentarer
Postat av: Sussi

Mina söta tjejer =)

2009-10-27 @ 11:42:57
URL: http://sussey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0