Skärpning Helen...

Nehej nu får jag allt skärpa mig med bloggen - har varit såå mycket annat ett tag och ÄR i o för sig fortfarande, men ska försöka blogga på lite i alla fall!!

Idag (jag börjar med idag o "går bakåt") så var det sista gången som vår xtravaganzagrupp sågs - på ett bra tag! Ska inte träffas igen förrän den 13e januari! Blir lite tråkigt, då vi alltid har såå himla trevligt i vår grupp - mycket skratt och glädje!! Åsa står för mycket av anledningarna till skratten - en sån himla härlig trevlig person:)!! I alla fall så fick vi alla varsin liten julgåva från henne - en slipad sten och en diamant - helt äkta så´klart;)!! Såå gulligt av henne!! Nu har vi alla i gruppen i alla fall varandras mobilnr och epost-adresser, så kan vi ju hålla kontakten den vägen:)!

Tidigare idag så jobbade jag en stund på fm - förberedde lite för i morgon, så är det bara att köra in vagnarna... Plockade även klart beställningen från Rödebygymnasterna! Så - i morgon ska det bara vara att köra på - jag o mamma - underbart att ha hennes hjälp nu!!!

Sen kom Susanne o Meja - jag hade lovat att passa Meja lite så att Susanne kan plugga till sin tenta nästa fredag! Hon är ju helt underbar att passa denna lilla tjej och nu är det ju en sån härlig mysig tid - hon är med så mycket. vänder sig och är såå glad!!! Så det gick ju bara bra!!



Sedan förra måndagen har vi haft Andreas här (Sandå måleri) för att tapetsera vardagsrum, hall och kök! Nu har han bara en liten stund kvar i morgon, sen är allt klart! Leif på Knösö bygg har varit och satt nya lister och dörrfoder, har bara köket kvar till i morgon! Ska bli underbart att städa sen!! Men... och det är ett STORT men... Vi hade Sandå golv här torsdag o fredag för att slipa och lacka golvet i vardagsrummet och det såg ju bra ut...då! Men jag tyckte att det såg lite konstigt ut i vissa ljus - man ser liksom penseldragen efter lackandet och så var det liksom inte riktigt blankt... Frågade Andreas o Leif idag och de tyckte inte heller att det såg ut som det ska göra!! Så - ringde till Sandå och de skulle komma o kolla, men de kom inte - i alla fall inte idag som jag fattade! Har ju inte lust att vänta hur länge som helst innan vi kan möblera o plocka in grejerna där - det är ju trots allt jul om 3 veckor!!! Bäst för dem att de kommer i morgon, så jag slipper bli irriterad!! Annars blir det sååå himla fint - är såå nöjd med våra tapetval!! Både hallen o vardagsrummets fondtapeter är helt underbara - älskar dem verkligen - om man nu kan älska en fondvägg;)!!

Med vikten går det bara bra, tycker jag!! Håller vikten än så länge i alla fall och mycket är väl tack vare träning och sånt!!  Känns skönt - speciellt då jag unnat mig nåt gott till helgerna!!

På fredag blir det Glöggkväll som Nilla o jag ska ha tillsammans!! Ska vara hos dem (tur det med tanke på vårt golv m.m.) och vi blir ca 10 st - från jobbet!! Ska bli riktigt kul!! I morgon blir det julkonsert med Sissel Kjörk.... Äsch vete fanken hur det stavas , ska i alla fall bli trevligt!! Fredag morgon blir det nagelvård hos Linda och sen slingor på Hårloftet!! Mysdag!! Söndag blir det Jössarinken - Evelina ska på Slingan-tävling! ... om hon inte blir sjuk - har ont i halsen o magen idag...:(!

 God natt vänner:)!!


Kommentarer
Postat av: Sussi

Ja det var ett förbaskat golv =(

2009-12-03 @ 13:01:45
URL: http://sussey.blogg.se/
Postat av: Stiffe

Hur gick de med skärpningen??? =) Puss!

2009-12-31 @ 00:00:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0