Körhelg !!

Jaha i fredags em så avgick bussen från kyrkans parkering, med kören! Färden gick mot Helsingborg, där vi skulle tillbringa helgen! Stannade en "kortis" vid Mc Donalds i Hässleholm och då var vi några stycken som passade på att köpa glass - det var varmt så det "behövdes, om man nu kan säga så!! Var sedan framme i Helsingborg, vid Marina Plaza vid kvart över fyra och efter incheckning blev det middag (kl 17). En väldigt god 2-rätters blev det på hotellet; räktårta till förrätt och fläskfilé med rostad potatis o rödvinssky till varmrätt och jag måste säga att det var underbart gott!!   Bussen tog oss sedan till Fredriksdals teater, där vi skulle se "Lorden från gränden" med bl.a. Eva Rydberg och till vår stora förtjusning (och som jag inte hade minsta aning om..) Claes Malmberg!! En väldigt trevlig och KUL teater med en del repliker som inte ingick i manuset - det var ju då man skrattade så man höll på att skratta ihjäl sig!! En mycket trevlig kväll där, som sedan avslutades med lite vin/öl/cider, nötter, chips, sång och trevligt som bara den!!

Lördag morgon begav oss Nilla o jag till Helsingör direkt efter frukosten! UNDERBART väder var det, sol o klarblå himmel och allt!!  Vi gick sedan där och strosade, kollade i lite butiker (jag hittade present till brorsans dotter, som snart fyller 5...), åt lite glass och köpte ett par cider till senare på kvällen!!


Åkte tillbaka 13.10 och var snabbt uppe på toa på hotellet innan det var dax för avgång mot Sankt Anna kyrka, där vi skulle träna inför söndagens medverkan i gudstjänsten!! Det gick bara bra och Christina var supernöjd med oss och trodde nästan att vi sjungit hela sommaren;)!! Christina är alltså vår kantor!!


Vi hade sen lite fri tid och skulle inte äta förrän 19.30. Vi hann med ett snabbt besök på Kapp-Ahl innan de stängde och där hittade jag något sååå gulligt!! Satte oss sen en stund på "Hamnkrogen" tillsammans med flera andra från kören och jag köpte en cider och en mugg med nötter och det var en stor mugg cider! Kostade bara 42 kr. totalt!! Då var det typ "after work" efter 16.30 så det var mkt billigare!! Tur att vi kom senare än de andra...


På kvällen blev det middag på Idas, som låg ca 10 min promenad från hotellet! Nilla o jag hade beställt caesarsallad, det var det som lät godast på menyn! Men oj vilken tid det tog där, tog över 1 timme innan förrätten kom in!! Men... det var gott i alla fall och VARMT som fanken där inne!! Trevligt hade vi även denna kväll, men folk gick till sig lite tidigare, då vi skulle upp tidigt på söndagen!


Så var det söndag och vi åt frukost redan 7.30! Sen bar det av med bussen mot kyrkan! Det gick bara fint där. Jag fick bära korset, men det funkade bra och jag tappade det inte;)!!


Efter kyrkkaffet så bar det hemåt, men vi stannade vid Röstånga på Skärvalids naturreservat och kollade i nationalparken! Underbart vackert var det där vill jag lova!!!


Lunch blev det till slut på Röstånga gästgiveri och det blev oxfilé, potatis o pepparsås - mycket gott även detta!!! Efter detta stopp var det bara "gasen i botten" och vi landade hemma vid kyrkan vid kvart i fem efter en MYCKET trevlig helg med en kör som man nu lärt känna lite mer och på ett helt annat sätt!! Första men förhoppningsvis inte sista resan med kören!! TACK alla som var med!!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0